Litery świetlne należą do grupy produktów reklamowych, które są nietypowe i zasadniczo skomplikowane pod względem budowy. Ich prawidłowa konstrukcja ma kluczowy wpływ na wydłużenie okresu użytkowania oraz estetykę końcową reklamy. W tym wpisie postaramy się przybliżyć budowę liter oraz przedstawimy Państwu informacje dotyczące konstrukcji wewnętrznej.

Pierwszym krokiem prowadzącym do zarysowania budowy liter świetlnych jest zrozumienie procesu produkcji tej formy reklamy. Proces ten składa się z kilku etapów, które zostały opisane poniżej.

Boki liter przestrzennych

Boki liter świetlnych wytworzone są z taśmy aluminiowej o szerokości od 6 do 10cm, w zależności od preferencji klienta. W pierwszej fazie produkcji taśma aluminiowa jest wyginana przez specjalną maszynę zgodnie z projektem dla każdej litery z osobna. Dzięki zastosowaniu maszyny litery są tworzone bardzo dokładnie zachowując prawie 99% odwzorowania z projektu.

Kolejnym etapem jest malowanie proszkowe wygiętej taśmy aluminiowej. Kolor zazwyczaj wybiera klient podczas zamawiania produktu. Malowanie ma na celu zabezpieczenie powierzchni taśmy aluminiowej przed korozją oraz warunkami atmosferycznymi. Farba tworzy zatem warstwę ochronną oraz wizualną liter.

Tak wytworzone boki litery tworzą ich główny szkielet, który jest łączony z licem (przodem litery).

Lico liter przestrzennych

Lico liter przestrzennych (przód litery) wytworzone jest z pleksi, z której wycinany jest kształt danej litery. Ta wizualna część litery tworzy końcowy efekt wizualny zestawu liter. Dzięki zastosowaniu kolorowej pleksi lub folii Oracal 8500 możliwe jest uzyskanie koloru lica, dzięki czemu istnieje możliwość stworzenia napisu o różnych kolorach. W końcowej fazie produkcji lico łączone jest z bokami liter, tworząc jednolitą konstrukcję.

Podsumowanie – budowa liter

Mimo skomplikowanej budowy liter świetlnych jest to jedna z nielicznych form reklamy świetlnej, która należy do grupy najciekawszych wizualnie produktów. Nasza firma przywiązuje szczególną uwagę do procesu kontroli jakości produkowanych wyrobów, dzięki czemu reklama zawsze spełnia oczekiwania klienta.